Natalia Capelik-Muianga Wokalistka. Specjalizuje się w piosenkach jazzowych, popowych i soulowych. Obecnie studiuje na Akademii Muzycznej w Gdańsku kierunek wokalistyka jazzowa. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych, m.in. Open Festival Gdynia 2015, konkursu interpretacji piosenek Jacka Cygana w Sopocie w 2016 roku czy konkursu piosenki Seweryna Krajewskiego w Gdańsku w 2016 roku. Gdańska wokalistka, mimo młodego wieku, posiada bardzo duże doświadczenie w występach na dużej scenie. W 2016 roku wystąpiła u boku Piotra Rubika na placu Defilad podczas Światowych Dni Młodzieży, a w 2017 roku śpiewała podczas Sylwestra z TVN w Warszawie. Brała udział w Top of The Top Sopot Festival, Festiwalu "Morze Przebojów” w Koszalinie, Carpathia Festival w Rzeszowie i Międzynarodowym Festiwalu Talentów im. Anny German w Zielonej Górze. Występowała w duetach z największymi polskimi gwiazdami (m.in Cleo, Anią Wyszkoni, Eweliną Lisowską, Piotrem Kupichą). Największą popularność przyniosły jej jednak występy w telewizyjnych talent show. W 2015 roku Natalia została finalistką VIII edycji programu Mam Talent TVN i ostatecznie zajęła siódme miejsce. W 2018 roku dostała się do szesnastki najlepszych wokalistów programu „The Voice of Poland”. W roku 2017 r. pojawiły się dwa debiutanckie single Natalii – "Tonight" oraz "Jaka różnica".

 

 

Edyta Czerniewicz Wiolonczelistka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Na co dzień pracuje w Polskiej Filharmonii "Sinfonia Baltica" w Słupsku, a poza nią rozwija swoje zainteresowania w różnych zespołach i projektach. Współpracowała z pianistą jazzowym i kompozytorem Leszkiem Kułakowskim w ramach projektu „Katharsis”, brała udział w nagraniach partii smyczkowych na płytach zespołów Pink Freud, Dick4Dick, Loco Star. Współtworzy żeńskie trio fortepianowe „Les Mistiques” oraz kwartet „Cieślak i Księżniczki”. Nagrywała muzykę do kilku spektakli teatralnych i filmów. Występowała także w etiudach filmowych Cisza i Reguły gry w reżyserii Marcina Bortkiewicza. Wraz z Marcinem Dymitrem aka emiter (elektronika) nagrała płytę Soundtracks, inspirowaną architekturą i pejzażami Pomorza. Reprezentowała miasto Gdańsk na zjazdach miast hanzeatyckich w Belgii, Szwecji, Niemczech i na Łotwie. Uczestniczyła w nagraniach muzyki teatralnej i filmowej. Współpracuje z Teatrem Wybrzeże, biorąc udział w przedstawieniach „Zmierzch bogów”, „Fatum” oraz ”Życie jest snem”. Jest także twórcą i wykonawcą programu muzyczno-teatralnego „Coora Domestica” na wiolonczelę i elektronikę.

 

 

Joanna Gostkowska-Białek Architektka wnętrz, wykonawczyni ludowych pieśni i tańców. Absolwentka Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Gdańskiej. Współtwórczyni Stowarzyszenia Trójwiejska, popularyzującego i badającego polską kulturę tradycyjną. Polskiego śpiewu, muzyki i tańca uczyła się na warsztatach u znanych polskich instruktorów, a także w bezpośrednim przekazie podczas wyjazdów w teren i badań etnograficznych. Skupia się także na badaniu i próbie rekonstrukcji kaszubskiej muzyki tradycyjnej − podczas wyjazdów terenowych poszukuje kaszubskich muzykantów, śpiewaczek, opiera się także m.in. na nagraniach archiwalnych. Brała udział w wielu projektach muzycznych związanych z polską muzyką tradycyjną: Kapela Przewłockiego, Kapela Mazowiecka, Kapela Żółwiniacy. Zdobyła Złotą Basztę z Kapelą Żółwiniacy na Ogólnopolskim Przeglądzie Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym (2011). Jako członek Kapeli Przewłockiego zakwalifikowała się do czołówki konkursu Polskiego Radia Nowa Tradycja (2013) oraz zdobyła III miejsce w konkursie Stara Tradycja (2014). Prowadzi Autorską Pracownię Projektową.

 

 

 

Mikołaj Jarmakowski Działacz muzyczny i kulturowy. Związany z inicjatywami Stowarzyszenia Styna (Festiwal Kultury Dawnych Słowian „Kupalnocka Godziszewska”, Akademia Źródeł Kociewia), Ogólnopolskim Świętem Stado, Korowodem Kultur Ludowych, Dymarkami w Nowej Słupi czy Kapelą Przewłockiego. Liczne warsztaty oraz prelekcje związane z kulturą słowiańską prowadził zarówno na Pomorzu (Grodzisko Sopot, Grodzisko Owidz, Muzeum Etnograficzne w Gdańsku Oliwie, Uniwersytet Trzeciego Wieku), jak i poza Pomorzem (cykl spotkań z kosmologią Słowian). Obecnie współprowadzi finansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego projekt „Mały Kolberg”, w ramach którego prowadzi zajęcia dla nauczycieli i działaczy kulturowych z zakresu edukacji na temat kaszubskiej kultury tradycyjnej.

 

 

Alina Jurczyszyn Pieśniarka. Założycielka, liderka i wokalistka zespołów Laboratorium Pieśni oraz Annutara. Ukończyła filologię polską ze specjalizacją teatrologiczną na Uniwersytecie Gdańskim. Badaczka terenowa (m.in. Albania, Serbia, Macedonia, Polska).  Pracuje z pieśniami tradycyjnymi różnych kultur, prowadząc warsztaty i koncertując w Polsce i zagranicą (m.in. w USA, Indiach, Anglii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Danii). Absolwentka Akademii Praktyk Teatralnych Gardzienice, uczestniczka warsztatów paramuzycznych Instytutu im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Międzynarodowych Warsztatów Śpiewu Archaicznego, projektu Serce Dzwonu (wyprawa przez wsie kajockie, nauka tradycyjnych pieśni z udziałem miejscowych śpiewaczek). Aktorka teatrów niezależnych (Gardzienice, Teatr Lustra Strona Druga, Sopocka Scena Off de Bicz); reżyserka m.in. spektakli „Pory Roku” (2012) i „Puste Noce – Pieśni, które już się kończą” (2014) oraz interakcyjnego spektaklu muzycznego dla dzieci „Bajkogranie” (2012). Wraz z Laboratorium Pieśni nagrała dotąd dwie płyty studyjne „Rosna” w 2016 i „Rasti”, której oficjalna premiera światowa miała miejsce w londyńskiej Union Chapel (5.01.2019), a polska w Gdańsku (19.01.2019). Nagrała też płytę z pieśniami ze spektaklu „Puste noce” oraz z muzyką medytacyjną pt. „Sound Meditation” (wraz z Kamilą Bigus). Jest koordynatorką artystyczną Akademii Laboratorium Pieśni na Uniwersytecie Gdańskim oraz Gdańskiego Festiwalu Etnowiosnowisko. Uhonorowana została w 2015 roku Nagrodą Rektora za działalność artystyczną.

 

 

Marek Przewłocki Skrzypek ludowy. Lider Kapeli Przewłockiego. Uczeń Jana Kmity, skrzypka z Przystałowic Małych (Radomszczyzna). W repertuarze ma tradycyjne melodie taneczne, z Przystałowic Małych i okolic, takie jak mazurki i oberki, polki, chodzone. W 2011 roku założył zespół o nazwie Kapela Przewłockiego. Repertuar Kapeli zaczerpnięty został bezpośrednio od wiejskich skrzypków, a jej stylistyka jest kontynuacją wiejskiego stylu gry. Kapela zachowuje podstawową zasadę przyświecającą tej muzyce, która ma służyć akompaniowaniu do tańca. W programie Kapeli pojawia się też rekonstruowany repertuar wileński, zaczerpnięty od cymbalistów wysiedlonych w wyniku wojny z województwa wileńskiego i osiadłych na terenach północnej Polski rozciągających się od Ełku aż po Szczecin. Kapela Przewłockiego jest laureatem 45 Ogólnopolskiego Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych 2011 w Kazimierzu, gdzie zajęła I miejsce w kategorii folklor rekonstruowany. Grupa zajęła też III miejsce w kategorii kapel podczas XVIII Konkursu Kapel i Śpiewaków Ludowych Powiślaki 2011 w Maciejowicach oraz dostała wyróżnienie w konkursie Stara Tradycja podczas Festiwalu Mazurki 2011.

 

 

Krystyna Weiher-Sitkiewicz - Animatorka kultury i specjalistka od public relations. Adiunkt w Oddziale Etnografii Muzeum Narodowego w Gdańsku. Nauczycielka w V Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku, z wykształcenia polonistka i filmoznawczyni, sekretarz redakcji rocznika „Przezrocze”, doktorantka na Uniwersytecie Gdańskim. Stale współpracuje z Akademickim Centrum Kultury Alternator, Europejskim Centrum Solidarności, Centrum Kultury w Gdyni i Against Gravity. W 2018 roku otrzymała stypendium dla twórców kultury marszałka województwa pomorskiego.